Liquid Alternatives / Trends

Arini to open Abu Dhabi office

Arini to open Abu Dhabi office

Arini, the $9bn credit-focused hedge fund founded by former Credit Suisse star trader Hamza Lemssouguer, is planning to open an office in Abu Dhabi as part of a broader strategic expansion into the Middle East, according to a report by Bloomberg.

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Commodities more popular than liquid alts for first time in a decade

Commodities more popular than liquid alts for first time in a decade

Hedge-fund-type strategies like macro trading, systematic trend following, and equity market neutral have struggled since 2018 to attract assets, and we have seen several players exiting the space in recent years. This is due to a combination of disappointing performance, inherent complexity and challenges with the implementation of these strategies in a daily liquid format, […]

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«Stiftungen sind bedeutender als bisher angenommen»

«Stiftungen sind bedeutender als bisher angenommen»

Schweizer Förderstiftungen schütten pro Jahr 6 Milliarden Franken für gemeinnützige Zwecke aus. Das ist doppelt so viel, wie bisher angenommen. Wie wichtig sind Stiftungen für die Schweiz? Die Geschäftsführerin von «Swiss Foundations», Katja Schönenberger, ist zu Gast im Tagesgespräch.

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Global Sustainable Aviation Fuel Production to Double in 2025, IATA Says

Global Sustainable Aviation Fuel Production to Double in 2025, IATA Says

The International Air Transport Association (IATA) has announced that it expects sustainable aviation fuel (SAF) production to roughly double to reach two million tonnes this year, but noted that this accounts for just 0.7% of airlines’ total fuel consumption. Fuel accounts for the vast majority of the aviation sector’s emissions. Generally produced from sustainable resources, […]

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Blockchain für Unterhaltung & Marken – neue Studie von OKX

Blockchain für Unterhaltung & Marken – neue Studie von OKX

Ein Viertel der Konsum- und Luxusunternehmen nutzt Blockchain für Lieferketten-Transparenz. Walmart, Carrefour und Unilever setzen Blockchain für Rückverfolgung und Nachhaltigkeit ein. LVMH, Cartier und De Beers nutzen Blockchain-Zertifikate zur Echtheitsprüfung. Gucci und Nike verbinden physische Produkte mit NFTs.

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